Депутат від партії Юлії Тимошенко намагається скасувати анбандлінг «Нафтогазу»

Автор

У Раду внесли законопроєкт про скасування прийнятого у п'ятницю, 31 жовтня, закону про анбандлінг. Відповідний документ зареєстрував народний депутат від партії «Батьківщина» Олексій Кучеренко, передає «Інтерфакс-Україна».

Він стверджує, що текст проєкту закону, переданий на підпис голові Верховної Ради, не відповідає погодженому Комітетом і підтриманому депутатами у другому читанні і в цілому законопроєкту №2239-1. Водночас депутат в оприлюднених матеріалах не вказує, які невідповідності в документі були виявлені.

31 жовтня 341 депутат проголосував за прийняття законопроєкту №2239-1 у другому читанні і в цілому. Цей документ необхідний для відділення від «Нафтогазу» діяльності щодо транспортування природного газу, сертифікації нового незалежного оператора газотранспортної системи (ГТС) та створення умов для укладення транзитного контракту з «Газпромом» за європейськими правилами.

Під час підготовки законопроєкту до другого читання в нього внесли поправку, згідно з якою приватизація, концесія, оренда ГТС, а також управління нею третіми сторонами (що не представляють державу) заборонені. Компанія, яка управляє ГТС, має бути на 100% у власності держави.

Контекст

  • У 2014 році Україна підписала Угоду про асоціацію з ЄС, в якій обіцяла на внутрішньому ринку розділити діяльність з транспортування та з видобутку газу.
  • Кабмін 18 вересня 2019 року оновив план анбандлінгу «Нафтогазу». Новим оператором трубопроводів буде «Оператор газотранспортної системи України» (ОГТСУ). Підприємство на 100% є «дочкою» «Укртрансгазу» і з 1 липня 2019 року здійснює технічну експлуатацію системи, а також має відповідний персонал. Його передадуть у власність підприємства «Магістральні газопроводи України», 100% акцій якого Кабмін передав в управління Мінфіну. Водночас держава на 15 років передасть новому оператору в управління газотранспортну систему.
  • Новий оператор зможе повноцінно запрацювати з 1 січня 2020 року. Модель анбандлінгу відповідає вимогам Третього енергопакету Євросоюзу, що відкриває дорогу для підписання нового транзитного договору у відповідності до європейських правил.

Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини