Новини та діджитал. Що таке маркетинг та які його сучасні виклики

Iгор Гайович
Iгор Гайович
Сертифікований тьютор-викладач Единбурзької бізнес-школи
Для бізнесу маркетинг грає ту роль, що дозволяє забезпечувати товарами та послугами споживачів, а отже, забезпечувати надходження грошей для щоденної роботи та розвитку бізнесу, для його процвітання, для задоволення інвесторів, а також, звичайно, в першу чергу — споживачів.

Викладачі найвідомішого бІзнес-університету розповідатимуть читачам The Page про те, що таке економіка та як вона працює.

Про те, що таке маркетинг, розповідає Сертифікований тьютор-викладач Единбурзької бізнес школи Ігор Гайович.

Маркетинг – це все, що стосується обміну. А обмін – це базова потреба людей. Кожному потрібен обмін, щоб виживати і жити у цьому світі. І маркетинг у цьому суттєво допомагає.

Для бізнесу маркетинг грає ту роль, що дозволяє забезпечувати товарами та послугами споживачів, а отже, забезпечувати надходження грошей для щоденної роботи та розвитку бізнесу, для його процвітання, для задоволення інвесторів, а також, звичайно, в першу чергу — споживачів.

Людям, для того, щоб відчувати своє життя цілісно, необхідно обмінюватись між собою ідеями, товарами, послугами... Це дуже важливо. Тому бізнес, здатний це забезпечити, може досягти процвітання.

Для того, щоб бізнес розвивався, клієнтська орієнтація маркетингу вкрай необхідна також, тому що це дає можливість задовольняти потреби споживачів, що змінюються, у всьому різноманітті життя — товарах, послугах, місцях відпочинку, ідеях, хобі та прикладах для наслідування.

Такий розвиток та процвітання необхідні для розширення напрямків діяльності компанії, для задоволення все ширшого кола споживачів товарами, послугами, а також для того, щоб інвестори далі вкладали в цей бізнес.

Маркетинг дуже швидко оновлюється. Зараз маркетинг розглядається як всеосяжне явище, яке забезпечує людей не тільки товарами та послугами, але також всім, що необхідно у житті, для розвитку, задоволення цікавості, розваги.

Новини, а не підручники?

Компанія може винайти новий продукт чи навіть нову бізнес-модель, чи розвинути навіть бізнес екосистему. І дуже швидко ці товари чи послуги, чи вся екосистема за короткий проміжок часу можуть стати абсолютно неприбутковими, непривабливими з економічної точки зору.

Говорячи про сучасний маркетинг, не будемо забувати, що все довкола дуже швидко оновлюється. Сучасний бізнес змушений розвивати не тільки продукти, а цілі системи продуктів довкола груп технологій.

Компанія може винайти новий продукт чи навіть нову бізнес-модель, чи розвинути навіть бізнес екосистему. І дуже швидко ці товари чи послуги, чи вся екосистема за короткий проміжок часу можуть стати абсолютно неприбутковими, непривабливими з економічної точки зору.

І дуже часто буває таке, що певний бізнес ще не встиг розвинутись, як почалося його загасання. Це може статись через безліч причин — через макроекономічні зміни, зміну у поведінці споживачів або через, прямо скажемо, невдале керівництво.

Отож, цілком може трапитись, що навіть не досягнувши довготермінового успіху, не встигнувши потрапити в класичні бізнес-кейси, та чи інша компанія вже виходить з ринку. Через це багато учасників ринку, багато бізнесменів, намагаючись знайти найсвіжіші, а, отже, цінні на їхню думку висновки, вивчають досвід один одного на підставі публікацій у газетах, блогів, на репортажів та/чи телепередач, а не з класичних бізнес-підручників. Хоча і вони оновлюються зараз активно, і там дуже часто можна знайти важливі, цікаві і корисні відомості та підказки, моделі роботи та поведінки на ринку.

Маркетинг як функція бізнесу

Маркетинг – це одна з чотирьох найважливіших функцій бізнесу. Маркетинг в компанії разом із продажем наповнюють грошима її роботу. Маркетинг дає можливість забезпечити притік, залученість клієнтів, обмін із ними інформацією, зацікавленість спільноти у роботі компанії ( PR), звичайно, виконання тих чи інших торгових операцій.

Він также забезпечує підбір цільової аудиторії, інформування її, дослідження цільових сегментів, дає можливість компанії обмінюватись з ринком товарами та послугами.

У роботі компаній дуже важливо звертати увагу на конкурентів. Маркетинг — це також і конкурентний аналіз. Крім цього, маркетинг забезпечує вивчення споживачів, оцінює їхні побажання та переваги, які вони надають тим чи іншим товарам.

У сучасному маркетингу дуже важливо мати надійні метрики. При цьому витрати маркетингові бувають дуже великими, їх постійно треба контролювати. Керівникам з маркетингу вкрай потрібно знати, скільки компанія може витратити і скільки заробить в результаті цих чи інших маркетингових заходів (маркетингове ROI).

Для бізнесу дуже важливо мати план розвитку та досягати оновлення за рахунок випуску інноваційних продуктів. Але недостатньо придумати новий продукт. Потрібно ще вміти розказати ринку, донести до цільових споживачів цінність вашого рішення, цінність вашого продукту.

Маркетинг також забезпечує стратегічний розвиток компаній, оскільки дуже багато в роботі компаній залежить від споживачів, від зовнішнього оточення, включно із впливом держави та конкурентів, від поступового розвитку технологій та виробництва товарів.

Діджитал-маркетинг як новий виклик

Для бізнесу дуже важливо мати план розвитку та досягати оновлення за рахунок випуску інноваційних продуктів. Але недостатньо придумати новий продукт. Потрібно ще вміти розказати ринку, донести до цільових споживачів цінність вашого рішення, цінність вашого продукту.

Потрібно вміти розповісти споживачам про ваш продукт так, щоб вони захотіли його придбати. Ось так маркетинг якраз і забезпечує цю функцію та надає можливість бізнесу розвиватись.

Нові технології проникли не тільки у виробництво товарів та послуг. Ними, звичайно, заповнена і безпосередньо сфера маркетингу. Діджитал-технології дають можливість маркетологам контрольовано досягати цільових споживачів, навіть для невеликих, фрагментованих сегментів чи ніш.

Діджитал-маркетинг забезпечує для бізнесу нову основу для розвитку, вихід на нові ринки, на нових цільових споживачів та на нові сегменти. Особисто для мене, хотів би наголосити, сучасний розвиток маркетингу – це один з найбільших викликів та вражень професійного життя.

Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини