Чому на український ринок нерухомості чекають великі зміни

Вікторія Берещак
Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості

Високі ціни на енергоносії, фінансова екосистема, технології та інновації, зміни клімату та державне регулювання — ось основні фактори, що впливатимуть на глобальний ринок нерухомості в 2020 році.

Спеціалісти PwC відзначають, що прийдешній рік стане початком нової ери безпрецедентних можливостей та суттєвих ризиків для інвесторів у нерухомість та управлінців активами. Інвестиції у нерухомість, за їхніми підрахунками, зростуть з $29 трлн у 2012 до $45,3 трлн у 2020 і $69 трлн у 2020 році.

Іноземні лідери, плануючи заходити в новий ринок, розширюватимуть свою експертизу, запрошуючи на роботу місцевих менеджерів.

Зростання інвестиційної привабливості сектору обіцяють країнам, що розвиваються. Оскільки інтенсивна конкуренція на глобальних маркетах продовжує урізати інвестиційні доходи, дехто почне шукати додаткові майданчики для множення прибутку.

Зміна ландшафту матиме серйозні наслідки для інвестицій у нерухомість. Це збільшить розмір пулу активів, але зміниться характер інвестиційних можливостей і зросте конкуренція. Місцевим девелоперам потрібно рано адаптуватися, щоб вижити та процвітати у найближчому майбутньому.

1. Мислити масштабно

Іноземні лідери, плануючи заходити в новий ринок, розширюватимуть свою ринкову або спеціалізовану експертизу, запрошуючи на роботу місцевих менеджерів.

Для ринку нерухомості визначним є локальне розуміння особливостей та правил гри для девелоперів. Тож нішеві гравці навіть мають фору. Надалі українським девелоперам потрібен більш високий ступінь знань спеціалістів у сегментах, за які вони відповідають, а також хороший рівень аналітиків, щоб прогнозувати тенденції та бачити тренди на ранніх стадіях.

2. Зрозуміти основну економіку міст

В ООН переконані, що до 2050 року міське населення збільшиться на 75% – до 6,3 млрд з 3,6 млрд у 2010 році. За 6 років світ матиме 37 мегаполісів, тобто на 14 більше, ніж є зараз, і 12 з них будуть на ринках, що розвиваються.

Мегаполіс (або мегарегіон) часто визначають як ланцюг кількох міст, об’єднаний кількома видами ресурсів. Найголовніший з них — люди. Вони купують товари і послуги, а також працюють у різних галузях, себто підтримують життєдіяльність міста. Ці регіони зазвичай мають більший приріст населення через маятникову міграцію зокрема, молоду демографію і порівняно високу якість життя. Її визначають за рівнем розвитку інфраструктури, якістю системи освіти, медичних послуг, ринку праці та інших соціально-побутових та сервісних зручностей.

В Україні Київ виконує роль мегаполіса. Він уже став домінуючим центром обслуговування сучасної людини. Водночас йому досі не вистачає повноцінної сучасної інфраструктури, особливо транспортної, щоб повністю задовольнити наші потреби.

Пошук оптимальної стратегії урбанізації певним чином лягає на плечі девелоперів.

Саме тому пошук оптимальної стратегії урбанізації певним чином лягає на плечі девелоперів. Їм потрібно створити продуману та осібну екосистему комплексу, в якій різноманітні ланки інфраструктури за рахунок злиття сформують комфортне середовище існування. Так званий ефект емерджентності (коли окремі частини разом дають певний результат унаслідок інтеграції) в дії.

Нешаблонний приклад екосистеми хочуть запропонувати ринку девелопери Perfect Group і Citex Development у новому ЖК Polaris, що незабаром з’явиться на Оболоні. Концепція проєкту, як завжди, суворо засекречена, проте мені вдалось дізнатись деякі подробиці. Новий комплекс матиме напівфункціональну інфраструктуру, власний ТРЦ, дитсадок, спортклуб, а також певні зручності для фрілансерів – щоб ті мали можливість працювати фактично з дому, як ось open-air зони для роботи чи лауж. Обіцяють втілити екоконцепцію, зокрема розбити парк, проте подробиць поки що немає. Цікаво також і те, що це проєкт добудови, себто нарешті у цього району з’явиться другий шанс на життя.

3. Технології як ключовий драйвер зростання

Швидкі зміни в застосуванні цифрових технологій продовжуватимуть пушити ринок нерухомості в усіх секторах. Інвестиційне співтовариство вже навчилося використовувати розумні дані для збільшення вартості. Відстежуючи інформацію про відвідувачів сайту ЖК, можна багато дізнатись про свою цільову аудиторію, робити висновки щодо ліквідності певних будинків/квартир комплексу тощо. Ще краще працює залучення технології VR у комунікацію із покупцем. Наприклад, у офісі Edelburg Development розробляють віртуальний застосунок, який дозволяє одягнути окуляри й опинитись в потенційній квартирі. Погуляти нею, оцінити вид з вікна, планування тощо. Перенесення покупця з «тут і зараз» у потенційне «можливе», як показала практика американського ринку, працює на «відмінно».

До 2025 року технологія стане критичною для девелопера. Вона сприятиме залученню цільової аудиторії, ефективності роботи та звітності.

Просування та комодитизація технологій також прискорять «озеленення» ЖК. Йдеться не тільки про такі звичні речі, як сонячні батареї та ефективні опалювальні системи, але й про переробку сміття, очистку стічної води, повторне використання дощової води тощо. Подібні речі помалу обіцяють реалізувати в низці київських ЖК бізнес-класу, зокрема Lipki Island City Resort, Diadans тощо.

До 2025 року технологія стане критичною для девелопера. Вона сприятиме залученню цільової аудиторії, вилученню даних для отримання інформації про покупців та потенційних клієнтів, ефективності роботи, а також звітності. Ба більше, вимоги клієнтів щодо інтегрованих та індивідуальних рішень (як-от «розумний дім») будуть задоволені лише завдяки кращому використанню технології. Якщо гравці не зрозуміють цих нових драйверів, то вони опиняться на периферії ринку.

Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини